Reklampennor är perfekta för utdelning
När man deltar i olika events eller går på mässor brukar man få flertalet reklamprodukter att ta med sig hem. Detta gör företagen för att man som kund skall komma ihåg såväl bolaget som den person man talade med. Ett oerhört framgångsrikt sätt att göra sådan form av marknadsföring är att dela ut välfungerande reklampennor med det specifika företagets slogan och logotyp på. Alla som får en penna på exempelvis en konferens kan genast använda produkten för att göra noteringar under evenemangets gång. På så sätt får konsumenten ett gott första intryck av företaget och chansen för att denne skall utforska verksamhetens övriga sortiment är stor. Delar man ut reklampennor på mässor kommer samma känsla att infinna sig hos alla som fått en snygg och användbar produkt.
Många företagare har redan snappat upp reklampennornas positiva effekt och använder sig utav dessa i sin marknadsföring. Det bästa med reklampennorna är att de inte enbart uppfyller ett syfte för stunden, utan de följer med hem till konsumenten där den används vid många olika tillfällen. Brukas den i normal takt kan bläcket räcka ett helt år och under tiden kommer användaren att tänka undermedvetet på företagets tjänster eller produkter. Om pennan med andra ord används dagligen i ett hushåll kommer familjens medlemmar att undermedvetet förknippa skrivandet med det specifika bolaget varje gång. Undersökningar visar att detta verkligen är ett bra redskap att använda sig av när man vill att företagets logotyp skall etsa sig fast i kundernas minne.
På grund av dessa anledningar är det perfekt att dela ut reklampennor på konferenser eller aktuella mässor. Har man en verksamhet med fysisk försäljning, exempelvis en butik, kan man även dela ut pennor vid kassan. Ett annat bra tips är att alltid ha med sig ett antal pennor som kan ges bort när tillfälle ges. Reklampennorna är väldigt förmånliga, vilket betyder att oavsett företagets budget finns ett alternativ som passar de individuella behoven.