Informationen på reklampennor skräddarsys
Om man som företagare redan fått uppleva den positiva effekten av reklampennor kan det ändå hända att man inte utnyttjar pennornas fullständiga potential. För att få ut så mycket som möjligt av reklampennorna rekommenderas att man frågar en sakkunnig om den information som finns på de befintliga pennorna kan förbättras. Det kan också hända att det är första gången man skall trycka reklampennor och då är det verkligen bra att vara medveten om hur mycket text som får plats. Egentligen är det denna lilla effekt som gör att marknadsföringsprodukten är helt unik och den enda av sitt slag. På en enda reklampenna kan man faktiskt få in förvånansvärt mycket information bara man noggrant tänker igenom saken. Det viktigaste som behöver framkomma är ändå hur de blivande kunderna kan få kontakt med företagaren.
Pennor med tryck
Beroende på vilken form av företag det är fråga om kommer informationen att variera. Har man exempelvis ett företag som har kontakt med sina kunder på ett personligt plan är det oerhört viktigt att reklampennan ger information om adress, logotyp och telefonnummer Sådana företag är bland annat butiker och bilverkstäder som enbart erbjuder fysisk försäljning. Hemsidan är i sådana fall inte av största betydelse även om den på sitt sätt är viktig. Däremot är det avgörande att webbplatsens adress tydligt framkommer om företaget främst erbjuder tjänster via internet. Då rekommenderas att webbadress, slogan, logotyp och telefonnummer trycks upp på reklampennorna.
Oberoende vilket passar reklampennor för alla branscher och det är häpnadsväckande hur stor mängd information som kan placeras på dessa produkter i marknadsföringssyfte. Tar man hjälp av en sakkunnig inom reklam kan man få webbadress, telefonnummer, slogan, företagsnamn, logotyp och besöksadress att rymmas på en snygg penna. Önskar man således informativ och bra reklam för sitt företag kommer reklampennor att göra stor succé. Som företagare får man helt enkelt inte gå miste om denna fenomenala marknadsföringsmetod.