Fördelar med reklampennor
Fördelarna med reklampennor är många om man jämför med andra former av marknadsföring. Som företagare är det oerhört viktigt att man marknadsför sin verksamhet på två plan. Den första nödvändiga åtgärden är att göra reklam virtuellt, med andra ord att synas på internet. Andra metoden däremot omfattar ett såväl personligt som fysiskt plan. Ett ypperligt sätt att göra detta på är att använda sig utav reklampennor som visat sig fylla ett stort syfte. Förutom att vara en fenomenal produkt för marknadsföring är även reklampennor väldigt kostnadseffektiva och har en långvarig effekt. Genom att dela ut reklampennor till så många som möjligt når man smidigt ut till en stor grupp potentiella kunder.
Något annat som bör poängteras med reklampennor är att de faktiskt fyller ett praktiskt syfte och är väldigt användbara. Alla behöver fungerande bläckpennor och deras hållbarhet ligger i genomsnitt på nio månader. Alla som någonsin hållit i en reklampenna vet att man automatiskt registrerar vilket företag som har sin logotyp på produkten. Med andra ord kommer man på ett undermedvetet plan kunna sprida sitt budskap till alla som skriver med pennan. När konsumenter blir medvetna om företagets existens blir verksamheten ett naturligt val när behovet för de specifika tjänsterna eller produkterna uppstår.
En ytterligare betydelsefull fördel med reklampennor är självfallet marknadsföringens livslängd. I regel håller en penna i nio månader och därför kan det jämföras med att dela ut gratis kalendrar. Till skillnad från kalendrar används dock reklampennor mycket mer och oftast av flera olika personer. Dessutom är detta alternativ märkbart billigare och passar således för både stora och små företag. Beroende på vilken form av verksamhet man driver kan pennornas design och utformning anpassas för att matcha företagets image. Delar man sedan ut ett hundratal reklampennor under en mässa når man ut till en större publik än man någonsin kunde med andra marknadsföringsprodukter.